design delft

 

 

Je hebt een geweldig idee voor een merk. Je weet precies wat het is, voor wie het is en hoe het in de wereld zal werken. Maar dan kijk je naar je logo en heb je het gevoel dat er wat aan gedaan moet worden. Geeft u uw idee op of probeert u het te verbeteren? Het eerste wat u moet doen als u iets vindt dat verbetering behoeft in uw logo-ontwerp, is een stap terug doen, nagaan waarom u zich zorgen maakt en nadenken over wat er kan worden verbeterd. Design Delft maakt gebruik van verschillende technieken om hun unieke producten te maken. Als u deze vragen beantwoord met vertrouwen in uw idee, blijft werken tot u tevreden bent met het resultaat en niet stopt met uzelf vragen te stellen, dan is de kans groot dat uw logo herontwerp goed zal gaan. Hier zijn enkele tips om aan de slag te gaan:

Verdeel je idee in delen

Voordat je begint met het aanbrengen van wijzigingen aan je logo, laten we het hebben over hoe je het wilt aanpakken. Er is geen specifieke formule die u naar succes zal leiden. Wat belangrijk is, is dat u uw idee begrijpt, weet waarom mensen het mooi zullen vinden, waar het voor staat en wat het uniek maakt. U vindt de antwoorden in uw logo zelf, in het verhaal erachter en met de hulp van de ontwerpgemeenschap. Eén ding is zeker, je moet je logo in delen opsplitsen. Zie je logo als een taart met alle onderdelen waaruit het bestaat. Als je logo een taart is, dan heeft het alle onderdelen: logo, naam, symbool en tagline. Als u uw logo herontwerpt, moet u ervoor zorgen dat elk van deze onderdelen opnieuw wordt ontworpen. Een goed logo herontwerp zet een idee om in een logo, naam, tagline en merkboodschap.

Wat is de essentie van uw logo?

Als je je logo herontwerpt, wil je met iets nieuws en beters komen dan wat je al hebt. Maar hoe doet u dat? Wat is de essentie van uw logo? Als u denkt aan een hond, wat zou u dan bedenken? Als je zou denken aan een bedrijf dat telefoonhoesjes en tassen maakt, wat zou je dan bedenken? Wat is de essentie van uw logo? Je moet uitzoeken wat het bijzonder en interessant maakt. Als u denkt aan een tas, kunt u denken aan kleur, materiaal, vorm of een specifieke afbeelding gebruiken om uw logo te verbeteren. Als je aan een telefoonhoesje denkt, kun je denken aan het logo zelf, de stijl, de gebruikte kleuren, de vorm, enz.

Stel jezelf vragen

Als u uw logo opnieuw ontwerpt, neem dan de tijd om echt na te denken over wat u doet. Gebruik dezelfde analytische geest die u gebruikt voor zakelijke beslissingen bij het maken van uw logo. Als u wilt dat uw logo iets vertegenwoordigt, kunt u zich afvragen wat dat ding is, hoe het eruitziet en waar u enkele voorbeelden ervan kunt vinden. Dit zal u helpen inspiratie te vinden voor uw herontwerp.

Som op wat je geleerd hebt

Dit is een van de belangrijkste stappen. Het is het hoogtepunt van alles wat je tot nu toe hebt gedaan en geeft je een beter idee van waar je mee werkt. Wanneer u een logo herontwerpt, wilt u proberen te achterhalen waarom uw logo is zoals het is, waar het voor staat en wat het uniek maakt. U kunt dit doen door uzelf vragen te stellen, diagrammen te tekenen, ideeën te bedenken, enz. Deze vragen kunnen u helpen te begrijpen wat u mooi vindt aan uw logo, wat u niet mooi vindt aan het logo, wat er ontbreekt in het logo en wat er verbeterd kan worden. Je kunt ook proberen samen te vatten wat je hebt geleerd met een korte R-E-S- T-R-A-T-E.

Categories: Default